· nietypowe odgłosy z obszaru pompy płynu chłodzącego silnika; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w silnik benzynowy 1.4 oraz 1.6
Przyczyna: Wada konstrukcyjna pompy płynu chłodzącego silnika.
· blokada kierownicy nie działa prawidłowo, nie blokuje kierownicy; dotyczy wszystkich modeli o numerze VIN TMADB51CP9J001001-TMADC51SAAJ088126 (Hatchback) oraz TMADC81SP9J000057-TMADB81DBAJ020170 (Kombi).
· sporadycznie niemożliwe zamknięcie pojazdu przy użyciu pilota zdalnego sterowania; dotyczy wszystkich modeli
Przyczyna: usterka wyłącznika awaryjnego kluczyka zapłonu
· obniżona moc elektrycznego układu wspomagania kierownicy; dotyczy wszystkich pojazdów wyposażonych w elektryczne wspomaganie kierownicy; kod usterki: C1603.
Przyczyna: Przegrzewanie się pompy elektrycznego układu wspomagania kierowania przy pełnym kącie skrętu; tryb zabezpieczenia się przed przegrzaniem włącza się i częściowo odłącza elektryczny układ wspomagania kierownicy.
· pompa spryskiwaczy przedniej szyby działa, płyn do spryskiwaczy nie wydostaje się z dysz spryskiwaczy; dotyczy wszystkich modeli.
Przyczyna: zatkany/ zablokowany filtr spryskiwaczy przedniej szyby.
· problemy podczas rozruchu silnika lub brak możliwości jego uruchomienia; może dotyczyć wszystkich pojazdów
Przyczyna: Komputer sterujący układu wspomagania kierowania pozostaje włączony po wyłączeniuzapłonu lub błąd oprogramowania w komputerze sterującym układu wspomagania kierowania.
· bardzo szybkie przepalanie żarówek reflektorów; dotyczy wszystkich modeli.
Przyczyna: wada konstrukcyjna wiązki przewodów reflektora.
· samoistne rozładowywanie akumulatora; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w elektryczny układ wspomagania kierownicy.
Przyczyna: komputer sterujący elektrycznego układu wspomagania kierownicy nie przełącza się na tryb stand – by po wyłączeniu zapłonu powodując pobór energii z akumulatora, a w konsekwencji jego rozładowanie.
· Wskaźniki tablicy przyrządów sporadycznie opadają od razu w położenie zerowe, światłą do jazdy dziennej sporadycznie migają; dotyczy wszystkich modeli pojazdu produkowanych od 02.2010 do 02.2011
Przyczyna: wewnętrzna usterka komputera sterującego przyrządów.
· światła stopu nie działają; dotyczy wszystkich modeli.
Przyczyna: uszkodzony wyłącznik położenia pedału hamulca.
· Kod usterki zapisany w pamięci usterek komputera sterującego silnika: P2123; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w silnik benzynowy 1.4 oraz 1.6 oraz pojazdów o numerach VIN TMADC51DABJ119793-TMADB51CABJ134843 (Hatchback) i TMADC81DABJ031719-TMAD81CABJ036792 (Kombi)
Przyczyna: błąd oprogramowania w komputerze sterującym silnika
· nierówna praca silnika na biegu jałowym; dotyczy wszystkich pojazdów.
Przyczyna: nagar w regulatorze obrotów biegu jałowego.
· niezadowalający wzorzec przełączania przekładni; dotyczy wszystkich pojazdów wyposażonych w przekładnie automatyczną.
Przyczyna: zużyty blok zaworów przekładni.
· opóźniona reakcja na dodanie gazu podczas ruszania; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w silnik wysokoprężny 1.6.
Przyczyna: błąd oprogramowania w komputerze sterującym silnika.
· stukowa praca silnika podczas przyspieszania w zakresie prędkości obrotowej wału korbowego silnika: 1500 – 2200 obr/min przy normalnej temperaturze roboczej; dotyczy wszystkich modeli z silnikiem benzynowym 1.4 oraz 1.6 >2011.
Przyczyna: błąd oprogramowania w komputerze sterującym sinika.
· dźwignia zmiany biegów wibruje na 6. biegu przy prędkości obrtowej 2000 obr/min i prędkości pojazdu powyżej 80 km/h; dotyczy wszystkich modeli z kodem przekładni M6CF3-1,23/06/12-03/07/12.
Przyczyna: wewnętrzna usterka przkładni.
· nietypowy hałas dochodzący z zawieszenia przednich oraz kół; dotyczy wszystkich modeli produkowanych po 31.05.2010, VIN TMADB51CP9J001001-TMADB51SABJ134974 (wersja 5 – drzwiowa) oraz VINTMADC81SP9J000057-TMADC81DABJ036858 (wersja Kombi)
Przyczyna: Nadmierny luz pomiędzy osłoną trzpienia tłumika przedniego amortyzatora i górną tulejąmocującą przedniej kolumny zawieszenia.
· odgłosy pisku, skrzypienia przy wciskaniu lub zwalnianiu pedału sprzęgła; dotyczy wszystkich modeli.
Przyczyna: niewystarczające smarowanie czopu obrotowego dźwigni wyłączającej sprzęgła podczas produkcji.
· odgłosy stuków z kolumny kierownicy przy obracaniu kołem kierownicy lub podczas jazdy na nierównej nawierzchni; dotyczy wszystkich modeli produkowanych od 05.03.2012 do 30.03.2012.
Przyczyna: luźne lub brakujące nakrętki mocujące górnego wspornika kolumny kierownicy.
· rezonans z przekładni podczas cofania z częściowo zwolnionym pedałem sprzęgła; dotyczy wszystkich modeli z silnikiem benzynowym 1.4 oraz 1.6 wyposażonych w manualną skrzynię biegów.
Przyczyna: wada konstrukcyjna tarczy ciernej sprzęgła i tarczy dociskowej sprzęgła