Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.

Silniki BMW 2.0 Diesel o oznaczeniu N47 cieszą się popularnością ze względu na swoją wydajność i osiągi. Niestety, jedną z głównych przyczyn awarii tych silników jest uszkodzenie rozrządu.

Poniżej omówimy kilka praktycznych porad, które pomogą zwiększyć żywotność silnika oraz jak uniknąć awarii rozrządu. Dodatkowo, przedstawimy również najlepsze praktyki dotyczące naprawy tej awarii w przypadku jej wystąpienia.

- Regularna wymiana oleju: Regularna wymiana oleju jest kluczowa dla utrzymania zdrowia silnika. Należy przestrzegać zaleceń producenta co do częstotliwości wymiany oleju, a także używać wysokiej jakości oleju silnikowego.

- Pielęgnacja układu chłodzenia: Sprawny układ chłodzenia jest niezbędny do zapewnienia odpowiedniej temperatury pracy silnika. Regularnie sprawdzaj poziom płynu chłodniczego i dbaj o stan chłodnicy oraz termostatu.

- Czyszczenie układu dolotowego: Nagromadzenie brudu i zanieczyszczeń w układzie dolotowym może wpłynąć na wydajność silnika. Regularne czyszczenie układu dolotowego pomoże utrzymać silnik w dobrej kondycji.

- System paliwowy: Dbaj o regularną wymianę filtra paliwa oraz korzystaj z wysokiej jakości paliwa. Zanieczyszczenia w układzie paliwowym mogą prowadzić do uszkodzeń w silniku.

- Monitorowanie stanu rozrządu: Regularne sprawdzanie stanu rozrządu i jego elementów jest kluczowe dla uniknięcia awarii. W przypadku podejrzeń uszkodzenia, należy jak najszybciej podjąć działania naprawcze.


W przypadku uszkodzenia rozrządu, najlepiej skorzystać z usług profesjonalnego warsztatu specjalizującego się w naprawie silników BMW. Rozrząd w silnikach N47 jest umiejscowiony między silnikiem a skrzynią biegów, co sprawia, że jego wymiana jest trudniejsza i bardziej czasochłonna niż w przypadku tradycyjnie umieszczonych rozrządów. Dostęp do niego jest ograniczony, co wymaga precyzji i doświadczenia przy jego wymianie, w związku z czym jedynie fachowa naprawa zapewni długotrwałe efekty i przywróci pełną sprawność silnika.


Zachowanie regularnej konserwacji silnika oraz monitorowanie stanu rozrządu to kluczowe czynniki wpływające na długotrwałą i bezawaryjną pracę silnika BMW 2.0 Diesel N47. Dzięki powyższym poradom, będziesz mógł cieszyć się z niezawodności i wydajności swojego silnika przez wiele lat. W przypadku konieczności naprawy awarii rozrządu, zawsze warto skorzystać z usług doświadczonego specjalisty.


Polecane produkty

Czytaj również

Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.
Hyundai I30 - Typowe usterki oraz ich rozwiązania

Hyundai i30 jest samochodem osobowym klasy C (kompakt) produkowanym przez południowokoreański koncern Hyundai Motor Company. Pierwsza, omawiana generacja tego samochodu była produkowana w latach 2007- 2012. Tak jak w każdym innym samochodzie i tutaj nie obyło się bez mniejszych lub większych usterek, które zostaną omówione w niniejszym artykule.