Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Kiedy warto wymieniać opony samochodowe?

Kiedy warto wymieniać opony samochodowe?
Tym razem postaramy się rozwiać wszystkie wątpliwości odnośnie wymiany opon samochodowych.

W ciągu najbliższych dni temperatura powietrza przekroczy 7 st. C, co jest uznawane za wartość minimalną do wymiany ogumienia z zimowego na letnie. Z podjęciem pochopnej decyzji o wymianie opon warto jednak się powstrzymać, ponieważ temperatura powietrza w lutym i marcu może jeszcze spać i osiągnąć wartości poniżej 0 st. C, co w połączeniu z założonymi letnimi oponami może powodować znaczne kłopoty oraz być powodem do niebezpiecznych sytuacji na drodze związanych ze słabą przyczepnością opon do podłoża. Wynika to z innego składu mieszanki użytego do produkcji danego typu opon. Opony zimowe zawierają w swoim składzie więcej krzemionki, dzięki czemu cechuje je zachowanie odpowiedniej plastyczności, a w związku z tym zapewniona jest odpowiednia przyczepność opon do podłoża nawet w ujemnej temperaturze. Ponadto opony zimowe cechuje inny kształt bieżnika, głównie większa ilość nacięć (lamelek) i rowków. Dzięki temu opona zimowa zapewnia lepszą przyczepność na śniegu. W wyniku zastosowania szerokich rowków centralnych zapewnione zostaje odpowiednie odprowadzenie błota pośniegowego i wody. Należy jednak pamiętać, że nawet najdroższa opona zimowa nie sprawdzi się na lodzie. Na wiosnę, kiedy temperatura przewyższa już 10 st. C. i nie jest to kilka cieplejszych dni, tylko temperatura ta jest stabilna wówczas można zastanowić się nad wymianą opon z zimowych na letnie. Można tego dokonać u wulkanizatora oraz w każdym warsztacie samochodowym wyposażonym w specjalną montażownicę do opon oraz w maszynę do wyrównoważania (wyważania) dynamicznego kół. W związku z dużą ilością klientów decydujących się na sezonową wymianę opon w celu uniknięcia niepotrzebnie długiego czasu oczekiwania w kolejce, na wymianę opon najlepiej umówić się kilka dni wcześniej. Dzięki temu zaoszczędzimy sporo czasu i wymiana przeprowadzona zostanie fachowo, bez zbędnego pośpiechu. W przypadku, kiedy nie posiadamy jeszcze zakupionych opon powinniśmy je zakupić pamiętając przy wyborze o odpowiednich parametrach opon (m.in. rozmiar oraz indeks prędkości), które zawarte są w instrukcji naszego samochodu. Z uwagi na wysoką cenę zakupu dwóch kompletów opon (letnich i zimowych) wiele osób decyduje się na zakup tylko opon zimowych oraz użytkowanie ich przez cały rok. Jest to bezpieczniejsze rozwiązanie niż jazda zimą na oponach letnich, jednak wiąże się to z szybszym zużyciem opon zimowych, szybszą utratą ich właściwości oraz mniejszym komfort jazdy spowodowany większym hałasem. Opony zimowe pogarszają właściwości jezdne w lecie, zwłaszcza podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Ponadto przez ukształtowanie bieżnika opon zimowych występują większe opory toczenia, co przekłada się na wyższe zużycie paliwa.
Rozwiązaniem dla osób, które za wszelką cenę chcą oszczędzać na bezpieczeństwie swoim, jaki i innych i jeździć cały rok na jednym komplecie opon są opony wielosezonowe, jednak w zimie nie zapewniają one takich właściwości jak opony zimowe, natomiast w lecie takich jak opony letnie.

Polecane produkty

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.