Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Najczęstsze usterki BMW 5 E60 / E61

Najczęstsze usterki BMW 5 E60 / E61

BMW Serii 5 E60, E61 było produkowane w latach 2003 – 2010. Wersja M5 Sedan była produkowana w latach 2005 – 2010. Przedstawiamy zestawienie najczęstszych usterek występujących w BMW E60/ E61:

Najczęstsze usterki BMW Serii 5 E60, E61

BMW Serii 5 E60, E61 było produkowane w latach 2003 – 2010. Wersja M5 Sedan była produkowana w latach 2005 – 2010, natomiast M5 Touring 2007 – 2010.

Poniżej zestawienie najczęstszych usterek występujących w BMW E60/ E61:


INSTALACJA ELEKTRYCZNA:

· Brak możliwości ustawienia elektrycznie regulowanych siedzeń lub elektrycznie regulowanej kolumny kierownicy

Dotyczy:
Wszystkie modele z elektrycznie regulowaną kolumną kierownicy i elektryczną regulacją siedzeń.

Przyczyna:
Błąd oprogramowania w jednostce przełącznika wielofunkcyjnego (w konsoli środkowej). Usterka jednostki przełącznika wielofunkcyjnego (w konsoli środkowej).
Uwaga: Do przeprowadzenia naprawy może być potrzebna aktualizacja oprogramowania – zwrócić się do producenta pojazdu.

· Komunikat blokady kierownicy wyświetla się w tablicy przyrządów; lampka ostrzegawcza blokady kierownicy świeci się, brak możliwości obracania kierownicy, brak możliwości uruchomienia pojazdu.

Dotyczy:
Wszystkie modele z elektryczną blokadą kierownicy.

Przyczyna:
Przekroczona maksymalna liczba zezwoleń uruchomienia silnika komputera sterującego blokady kierownicy.

· Rozładowany akumulator, gdy pojazd stał przez noc. W pamięci pozostał kod usterki: 299B.

Dotyczy:
Wszystkie modele.

Przyczyna:
Niesprawność czujnika stanu akumulatora położonego na przewodzie masy akumulatora. Może być wymagane zaprogramowanie systemu zarządzania mocą elektryczną.

· Szyba klapy tylnej otwiera się samoczynnie.

Dotyczy:
Wszystkie modele w wersji nadwozia Kombi.

Przyczyna:

Przeciek wody do elementu wykonawczego zwalniania szyby klapy tylnej.

PRZEKŁADNIA:

· Wyciek oleju z przekładni

Dotyczy:
Wszystkie modele z kodami przekładni 6HP19/ 6HP26.

Przyczyna:
Nieszczelna pierścienie O otuliny przyłącza elektrycznego przekładni.

SZUMY, WIBRACJE I SZORSTKOŚĆ:

· Odgłosy klikania lub stuków z tyłu pojazdu podczas ruszania lub przy włączaniu biegu wstecznego.

Dotyczy:
Wszystkie modele.

Przyczyna:
Niewystarczające smarowanie powierzchni styku zębnika tylnej osi i kołnierza zębnika.

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.