Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Najczęstsze usterki samochodu BMW Serii 3 E90/ E91/ E92/ E93

Najczęstsze usterki samochodu BMW Serii 3 E90/ E91/ E92/ E93
Prezentujemy zestawienie najczęstszych usterek oraz sposoby ich usunięcia spotykanych w samochodach marki BMW 3 E90.

Najczęstsze usterki samochodu BMW Serii 3 E90/ E91/ E92/ E93

Silnik – części mechaniczne:

Jeśli chodzi o usterki silnika i części mechanicznych, w pojazdach wyposażonych w silniki o oznaczeniu kodowym N43/ N53 zdarzają się problemy, takie jak:

a) Ograniczona praca silnika, sporadyczne przerwy w zapłonie w trybie obciążenia:
- sporadyczne przerwy w zapłonie przy pracy silnika pod obciążeniem,
- ograniczona praca silnika, tzn. ograniczenie mocy i momentu obrotowego jednostki napędowej.
- zaświecenie się lampki ostrzegawczej niesprawności silnika (CHECK ENGINE)

Przyczyną tej usterki mogą być uszkodzenie jednego lub kilku wtryskiwaczy.
Należy sprawdzić poprawność działania wtryskiwaczy i w razie potrzeby wymienić.

b) Utrata mocy silnika:
Dotyczy pojazdów wyposażonych w jednostki napędowe o oznaczeniu kodowym N47 i 3 – stykowym wyjściem na elemencie wykonawczym układu recyrkulacji spalin EGR oraz wszystkich modeli z kodami silnika N47/ N57 i 5 – stykowym wyjściem na elemencie wykonawczym zaworu układu recyrkulacji spalin EGR.

Pojawia się utrata mocy silnika, zaświecenie się lampki ostrzegawczej niesprawności silnika (CHECK ENGINE) oraz zapisane zostają kody usterek: 4CAE, 4501, 4507.
Przyczyną może być zakłócony sygnał elementu wykonawczego zaworu recyrkulacji spalin EGR z powodu uszkodzonego przewodu lub przewodów w wiązce elektrycznej silnika lub uszkodzenie samego zaworu recyrkulacji spalin EGR.

c) zapisane zostały kody usterek: 4CAE, 257E:
Dotyczy pojazdów wyposażonych w jednostki napędowe o oznaczeniu kodowym N47/ N57 posiadających 5 – stykowe wyjście na elemencie wykonawczym zaworu recyrkulacji spalin EGR.
Pojawia się wówczas utrata mocy silnika, zaświecenie lampki ostrzegawczej o niesprawności silnika (CHECK ENGINE) oraz zapisane zostają kody usterek: 4CAE, 257E.
Przyczyną może być usterka elementu wykonawczego układu recyrkulacji spalin (zaworu EGR).

Regulacja silnika

a) Komunikat blokady kierownicy wyświetla się na tablicy przyrządów
Dotyczy wszystkich modeli z elektryczną blokadą kierownicy.
Pojawia się na tablicy przyrządów zapalona lampka ostrzegawcza blokady kierownicy, wyświetla się komunikat blokady kierownicy, brak możliwości obracania kierownicą oraz uruchomienia silnika pojazdu.
Przyczyną może być przekroczona maksymalna liczba zezwoleń uruchomienia silnika komputera sterującego blokadą kierownicy.
Należy wówczas wyzerować licznik zezwoleń uruchomienia silnika za pomocą urządzenia diagnostycznego. Jeżeli usterka występuje nadal, to należy zamontować nowy komputer sterujący blokady kierownicy.

b) brak możliwości uruchomienia silnika pojazdu
Usterka ta może dotyczyć wszystkich modeli wyposażonych w elektryczną blokadę kierownicy.
Powodem może być usterka jednego lub kilku systemów elektrycznych.
Na tablicy przyrządów zaświeca się lampka ostrzegawcza blokady kierownicy.
Przyczyną może być np. słabe przewodzenie pomiędzy przewodem dodatnim akumulatora, a skrzynką bezpieczników, czy płytką przekaźników albo przekroczona maksymalna liczba zezwoleń uruchomienia silnika komputera sterującego blokadą kierownicy
Należy sprawdzić poziom naładowania akumulatora lub zamontować nowy przewód dodatni akumulatora lub sprawdzić i oczyścić połączenie przewodu dodatniego akumulatora na skrzynce bezpieczników/ płytce przekaźników. Kolejnym rozwiązaniem problemu może być wyzerowanie licznika zezwoleń uruchomienia silnika za pomocą urządzenia diagnostycznego. Jeżeli usterka nadal występuje należy wymienić komputer sterujący blokadą kierownicy na nowy.

Nadwozie:
Brzęczący odgłos z obszaru głośnika przednich drzwi:
Dotyczy wszystkich modeli sedan/kombi.
Przyczyną może być foli uszczelniająca uderzająca o ramę drzwi lub głośnik.
Należy wymienić folię na nową.

Poniżej numery części zamiennych:
Folia uszczelniająca drzwi - przednie drzwi z lewej strony 51 48 7 211 427

Folia uszczelniająca drzwi - przednie drzwi z prawej strony 51 48 7 211 428

Folia uszczelniająca drzwi - tylne drzwi z lewej strony 51 48 7 211 429

Folia uszczelniająca drzwi - tylne drzwi z prawej strony 51 48 7 211 430

b) klamki drzwi blokują się w otwartym położeniu

usterka ta może dotyczyć wszystkich modeli.
Przyczyną są nieprawidłowo wykonane klamki drzwi. W takim wypadku należy klamki drzwi wymienić na nowe.

c) niemożliwe odblokowanie pojazdu przy użyciu pilota zdalnego sterowania:
Usterka dotyczy wszystkich 4 - drzwiowych modeli:
Występuje brak możliwości odblokowania pojazdu przy użyciu pilota zdalnego sterowania, brak możliwości odblokowania pojazdu za pomocą wyłącznika centralnego zamka,
zapisane zostały kody usterek: A6D4, A6D5
Przyczyną może być przepalony bezpiecznik centralnego zamka z powodu za wysokiego poboru prądu przez silnik/ silniki centralnego zamka.
Należy wymienić spalony bezpiecznik i sprawdzić pobór prądu każdego z silników centralnego zamka. Uwaga: Jeżeli jeden z przednich silników centralnego zamka jest uszkodzony, należy wymienić obydwa przednie silniki centralnego zamka.

d) usterka automatycznej funkcji obsługiwania dachu słonecznego przy pomocy jednego przycisku

Dotyczy wszystkich modeli, a przyczyną może być błąd oprogramowania w wielofunkcyjnym komputerze sterującym. Należy zaprogramować ponownie wielofunkcyjny komputer sterujący za pomocą zaktualizowanego oprogramowania.
Do przeprowadzenia naprawy potrzebne jest aktualne oprogramowanie.

e) Wycieraczki przedniej szyby nie zatrzymują się w pozycji spoczynkowej:
Dotyczy wszystkich modeli. Przyczyną może być uszkodzony przekaźnik silnika wycieraczki przedniej szyby.
Należy wymienić przekaźnik silnika wycieraczki przedniej szyby na nowy.

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.