Najczęstsze usterki samochodu BMW Serii 3 E90/ E91/ E92/ E93
Silnik – części mechaniczne:
Jeśli chodzi o usterki silnika i części mechanicznych, w pojazdach wyposażonych w silniki o oznaczeniu kodowym N43/ N53 zdarzają się problemy, takie jak:
a) Ograniczona praca silnika, sporadyczne
przerwy w zapłonie w trybie obciążenia:
- sporadyczne przerwy w zapłonie przy pracy silnika pod obciążeniem,
- ograniczona praca silnika, tzn. ograniczenie mocy i momentu obrotowego
jednostki napędowej.
- zaświecenie się lampki ostrzegawczej niesprawności silnika (CHECK ENGINE)
Przyczyną
tej usterki mogą być uszkodzenie jednego lub kilku wtryskiwaczy.
Należy sprawdzić poprawność działania wtryskiwaczy i w razie potrzeby wymienić.
b) Utrata mocy silnika:
Dotyczy pojazdów wyposażonych w jednostki napędowe o oznaczeniu kodowym N47
i 3 – stykowym wyjściem na elemencie wykonawczym układu recyrkulacji spalin EGR
oraz wszystkich modeli z kodami silnika N47/ N57 i 5 – stykowym wyjściem na
elemencie wykonawczym zaworu układu recyrkulacji spalin EGR.
Pojawia się
utrata mocy silnika, zaświecenie się lampki ostrzegawczej niesprawności silnika
(CHECK ENGINE) oraz zapisane zostają kody usterek: 4CAE, 4501, 4507.
Przyczyną może być zakłócony sygnał elementu wykonawczego zaworu recyrkulacji
spalin EGR z powodu uszkodzonego przewodu lub przewodów w wiązce elektrycznej
silnika lub uszkodzenie samego zaworu recyrkulacji spalin EGR.
c) zapisane zostały kody usterek:
4CAE, 257E:
Dotyczy pojazdów
wyposażonych w jednostki napędowe o oznaczeniu kodowym N47/ N57 posiadających 5
– stykowe wyjście na elemencie wykonawczym zaworu recyrkulacji spalin EGR.
Pojawia się wówczas utrata mocy silnika, zaświecenie lampki ostrzegawczej o
niesprawności silnika (CHECK ENGINE) oraz zapisane zostają kody usterek: 4CAE,
257E.
Przyczyną może być usterka elementu wykonawczego układu recyrkulacji spalin
(zaworu EGR).
Regulacja silnika
a) Komunikat blokady kierownicy
wyświetla się na tablicy przyrządów
Dotyczy wszystkich
modeli z elektryczną blokadą kierownicy.
Pojawia się na tablicy przyrządów zapalona lampka ostrzegawcza blokady
kierownicy, wyświetla się komunikat blokady kierownicy, brak możliwości
obracania kierownicą oraz uruchomienia silnika pojazdu.
Przyczyną może być przekroczona maksymalna liczba zezwoleń uruchomienia silnika
komputera sterującego blokadą kierownicy.
Należy wówczas wyzerować licznik zezwoleń uruchomienia silnika za pomocą
urządzenia diagnostycznego. Jeżeli usterka występuje nadal, to należy
zamontować nowy komputer sterujący blokady kierownicy.
b) brak możliwości uruchomienia
silnika pojazdu
Usterka ta może
dotyczyć wszystkich modeli wyposażonych w elektryczną blokadę kierownicy.
Powodem może być usterka jednego lub kilku systemów elektrycznych.
Na tablicy przyrządów zaświeca się lampka ostrzegawcza blokady kierownicy.
Przyczyną może być np. słabe przewodzenie pomiędzy przewodem dodatnim
akumulatora, a skrzynką bezpieczników, czy płytką przekaźników albo
przekroczona maksymalna liczba zezwoleń uruchomienia silnika komputera
sterującego blokadą kierownicy
Należy sprawdzić poziom naładowania akumulatora lub zamontować nowy przewód
dodatni akumulatora lub sprawdzić i oczyścić połączenie przewodu dodatniego
akumulatora na skrzynce bezpieczników/ płytce przekaźników. Kolejnym
rozwiązaniem problemu może być wyzerowanie licznika zezwoleń uruchomienia
silnika za pomocą urządzenia diagnostycznego. Jeżeli usterka nadal występuje
należy wymienić komputer sterujący blokadą kierownicy na nowy.
Nadwozie:
Brzęczący odgłos z
obszaru głośnika przednich drzwi:
Dotyczy wszystkich modeli sedan/kombi.
Przyczyną może być foli uszczelniająca uderzająca o ramę drzwi lub głośnik.
Należy wymienić folię na nową.
Poniżej
numery części zamiennych:
Folia uszczelniająca drzwi - przednie drzwi z lewej strony 51 48 7 211 427
Folia uszczelniająca drzwi - przednie drzwi z prawej strony 51 48 7 211 428
Folia uszczelniająca drzwi - tylne drzwi z lewej strony 51 48 7 211 429
Folia uszczelniająca drzwi - tylne drzwi z prawej strony 51 48 7 211 430
b) klamki drzwi blokują się w otwartym położeniu
usterka ta
może dotyczyć wszystkich modeli.
Przyczyną są nieprawidłowo wykonane klamki drzwi. W takim wypadku należy klamki
drzwi wymienić na nowe.
c) niemożliwe odblokowanie pojazdu
przy użyciu pilota zdalnego sterowania:
Usterka dotyczy
wszystkich 4 - drzwiowych modeli:
Występuje brak możliwości odblokowania pojazdu przy użyciu pilota zdalnego
sterowania, brak możliwości odblokowania pojazdu za pomocą wyłącznika
centralnego zamka,
zapisane zostały kody usterek: A6D4,
A6D5
Przyczyną może być przepalony bezpiecznik centralnego zamka z powodu za
wysokiego poboru prądu przez silnik/ silniki centralnego zamka.
Należy wymienić spalony bezpiecznik i sprawdzić pobór prądu każdego z silników
centralnego zamka. Uwaga: Jeżeli jeden z przednich silników centralnego zamka
jest uszkodzony, należy wymienić obydwa przednie silniki centralnego zamka.
d) usterka automatycznej funkcji obsługiwania dachu słonecznego przy pomocy jednego przycisku
Dotyczy
wszystkich modeli, a przyczyną może być błąd oprogramowania w wielofunkcyjnym
komputerze sterującym. Należy zaprogramować ponownie wielofunkcyjny komputer
sterujący za pomocą zaktualizowanego oprogramowania.
Do przeprowadzenia naprawy potrzebne jest aktualne oprogramowanie.
e) Wycieraczki przedniej szyby nie zatrzymują
się w pozycji spoczynkowej:
Dotyczy wszystkich
modeli. Przyczyną może być uszkodzony przekaźnik silnika wycieraczki przedniej
szyby.
Należy wymienić przekaźnik silnika wycieraczki przedniej szyby na nowy.