BMW X5 E70 jest średniej wielkości luksusowym SUV-em produkowanym w latach 2006 do 2013.
Jeśli chodzi
o usterki związane z układem paliwowym to może pojawić się sporadyczne gaśnięcie silnika przy mocnym wciskaniu hamulca i niskim
poziomie paliwa. Usterka ta może wystąpić we wszystkich modelach. Przyczyną
może być nieprawidłowo zamontowany przewód powrotu paliwa do lewego zbiornika
wyrównawczego czujnika wskaźnika poziomu paliwa.
Kolejną usterką związaną z układem paliwowym jest zapach paliwa we wnętrzu samochodu. Usterka ta może dotyczyć
wszystkich modeli z silnikiem benzynowym. Powodem może być nieszczelna
uszczelka pompy paliwa w zbiorniku.
Jeśli chodzi
o usterki związane z silnikiem, to we wszystkich silnikach o oznaczeniu kodowym
N51/ N52/ N52K może pojawić się odgłos
grzechotu z górnego obszaru silnika po uruchomieniu zimnego silnika lub po
częstych jazdach na krótkich odcinkach. Przyczyną może być powietrze w hydraulicznych
kompensatorach luzu zaworowego.
Mogą również pojawić się wycieki oleju
silnikowego i usterka ta dotyczy wszystkich modeli. Może zaświecić się
lampa ostrzegawcza niesprawności silnika, a w pamięci zapisany zostaje kod
usterki. 4674. Przyczyną może być
pęknięta uszczelka węża od turbosprężarki do chłodnicy powietrza doładowania.
Usterki,
które mogą być związane z układem chłodzenia to m.in. biały dym wydostający się z układu wydechowego podczas rozruchu zimnego
silnika. Dotyczy wszystkich modeli wyposażonym w jednostki napędowe o
oznaczeniu kodowym N47/ N57. Klienci zgłaszają nierównomierną pracę jednostki
na biegu jałowym po uruchomieniu zimnego silnika, niski poziom płynu
chłodniczego oraz wspominają o białym dymieniu podczas rozruchu zimnego
silnika. Przyczyną może być wewnętrzny wyciek płynu chłodniczego w chłodnicy
układu recyrkulacji spalin EGR.
Kolejnym objawem usterki w układzie chłodzenia jest zaświecenie się lampki ostrzegawczej temperatury płynu chłodzącego.
Przyczyną może być niesprawność silnika pompy płynu chłodzącego.
Kolejnymi
usterkami występującymi we wszystkich modelach z silnikiem wysokoprężnym 3.0
może być gaśnięcie lub przerywanie
silnika. Usterce towarzyszyć mogą: syczący odgłos z przedziału silnikowego,
utrata mocy silnika w fazie przyspieszania, wspomniane wcześniej gaśnięcie/
przerywanie silnika oraz zaświecenie się lampki ostrzegawczej niesprawności
silnika. Zapisane zostały kody usterek: 3F25, 3F35, 3FF1, 4530. Przyczyną może
być odłączona rura wylotowa chłodnicy powietrza turbodoładowania.
Następna pojawiająca się usterka, to nieprawidłowe
wskazanie nadmiernego napełnienia olejem silnikowym na wyświetlaczu
ostrzegawczym. Usterka obejmuje wszystkie modele wyprodukowane po 03/2009r.
Przyczyną może być nieprawidłowo zaprogramowany komputer sterujący silnika. Do
przeprowadzenia naprawy potrzebne jest aktualne oprogramowanie. Należy zwrócić
się do producenta.
Kolejną usterką jest utrata mocy silnika
w fazie przyspieszania. Usterka ta dotyczy wszystkich pojazdów wyposażonych
w silnik wysokoprężny 3.0. Przyczyną może być odłączona rura wylotowa chłodnicy
powietrza turbodoładownia.
W pamięci
komputera sterującego pojawiają się również kody usterek elektrycznego hamulca postojowego: 600D, 600B. Usterka
dotyczy wszystkich modeli wyprodukowanych po 08/2008r. Przyczyną może być błąd
oprogramowania komputera sterującego elektrycznego hamulca postojowego. Do
przeprowadzenia naprawy potrzebna jest aktualizacja oprogramowaniu – należy
zwrócić się do producenta.
Pojawiają się odgłosy z zawieszenia
tylnych kół na nierównej nawierzchni albo podczas jazdy na zakręcie. Dotyczy
wszystkich modeli. Przyczyną może być zablokowanie sprężyny śrubowej
zawieszenia tylnych kół w górnej gumie tłumiącej.
Jeśli na tablicy przyrządów zaświeci się lampka
ostrzegawcza elektrycznego hamulca postojowego, a kody usterek zapisane w
pamięci komputera sterującego to 600D i 600B, to wówczas przyczyną może być
błąd oprogramowania komputera sterującego pracą elektrycznego hamulca
postojowego. Tutaj również w celu naprawy należy przeprowadzić aktualizację
oprogramowania, należy zwrócić się do producenta.