Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Typowe usterki fiata 500

Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.


a) problem z układem ABS, zapalenie lampki ostrzegawczej na tablicy przyrządów oraz zapisane kody usterek: C1216 (dotyczące wyłącznika położenia pedału sprzęgła); usterka ta może dotyczyć wszystkich modeli wyposażonych w układ ESP.

Przyczyna: błąd oprogramowania jednostki sterującej ABS i ESP.


b) wyświetlany zostaje komunikat ostrzegawczy o nadmiernej prędkości pojazdu, który nie pokrywa się z rzeczywistością;

Przyczyna: błąd oprogramowania tablicy przyrządów.


c) niepowodzenie przeprowadzenia kalibracji czujnika kąta skrętu kierownicy przy użyciu komputera diagnostycznego zapisany kod usterki: C1008, lampka ostrzegawcza układu wspomagania kierownicy; dotyczy wszystkich pojazdów wyposażonych w elektryczny układ wspomagania kierowania.

Przyczyna: Niewłaściwe ustawiony czujnik skrętu kierownicy po wykonaniu naprawy.


d) czujnik temperatury zewnętrznej wskazuje niewłaściwe wartości lub nie są wyświetlane żadne wartości, w pamięci zapisany kod usterki: B1027; dotyczy wszystkich modeli.

Przyczyna: uszkodzenie wiązki elektrycznej czujnika temperatury zewnętrznej.


e) podświetlenie tablicy rejestracyjnej nie działa pomimo stwierdzeniu braku uszkodzenia żarówek odpowiedzialnych za podświetlenie; dotyczy wszystkich pojazdów w wersji nadwozia Cabrio

Przyczyna: uszkodzona wiązka przewodów znajdująca się w okolicy zawiasu pokrywy bagażnika.


f) brak reakcji elementów elektrycznych na klapie tylnej lub ich sporadyczna niesprawność; dotyczy wszystkich modeli z wyjątkiem wersji nadwozia Cabrio.

Przyczyna: uszkodzona wiązka przewodów znajdująca się w okolicy zawiasu pokrywy bagażnika


g) nieprawidłowe działanie układu START/STOP, zaświecenie się lampki ostrzegawczej CHECK ENGINE, w pamięci sterownika zapisane zostały kody usterek: P0135 oraz P0325; dotyczy wszystkich pojazdów wyposażonych w silnik 1.2 8v z manualną oraz sekwencyjną skrzynią biegów.

Przyczyna: Błąd oprogramowania jednostki sterującej silnika


h) Przeciekanie wody do bagażnika; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w spryskiwacze wycieraczek szyby tylnej.

Przyczyna: Uszkodzony przewód spryskiwacza szyby tylnej.


i) Przemakanie przestrzeni na nogi z przodu, pod wycieraczkami; dotyczy wszystkich modeli.

Przyczyna: brak środka uszczelniającego przy tylnym mocowaniu zderzaka, a w konsekwencji przedostawanie się wody podłużnicami w przestrzeń pod nogami kierowcy i pasażera.


j) hałas dochodzący z okolic paska napędu alternatora; dotyczy wszystkich modeli nie wyposażonych w układ klimatyzacji.

Przyczyna: wada konstrukcyjna paska napędu alternatora lub niewłaściwe napięcie paska napędu alternatora.


k) niepokojące dźwięki dochodzące z okolic sprężarki klimatyzacji w zakresie prędkości obrotowej 700 – 2400 obr/min; dotyczy wszystkich pojazdów z kierownicą umieszczoną po lewej stronie wyposażonych w silnik benzynowy z numerem VIN >81056

Przyczyna: rezonans przewodu płynu chłodzącego znajdującego się pomiędzy skraplaczem, a sprężarką.


l) intensywny zapach oleju wewnątrz pojazdu; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w silnik benzynowy 1.2 8v oraz 1.4 8v

Przyczyna: uszkodzenie przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.


Większość z wyżej wymienionych usterek nie jest poważna, co nie dyskwalifikuje tego samochodu przy kupnie egzemplarza używanego.
Dzięki zebraniu w jedną całość najczęstszych usterek Fiata 500 oraz zestawieniu ich w jednym miejscu znalezienie przyczyny każdej z nich przez przyszłych użytkowników będzie znacznie łatwiejsze.

Polecane produkty

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.
Hyundai I30 - Typowe usterki oraz ich rozwiązania

Hyundai i30 jest samochodem osobowym klasy C (kompakt) produkowanym przez południowokoreański koncern Hyundai Motor Company. Pierwsza, omawiana generacja tego samochodu była produkowana w latach 2007- 2012. Tak jak w każdym innym samochodzie i tutaj nie obyło się bez mniejszych lub większych usterek, które zostaną omówione w niniejszym artykule.