a) problem z układem ABS, zapalenie lampki ostrzegawczej na tablicy przyrządów oraz zapisane kody usterek: C1216 (dotyczące wyłącznika położenia pedału sprzęgła); usterka ta może dotyczyć wszystkich modeli wyposażonych w układ ESP.
Przyczyna: błąd oprogramowania jednostki sterującej ABS i ESP.
b) wyświetlany zostaje komunikat ostrzegawczy o nadmiernej prędkości pojazdu, który nie pokrywa się z rzeczywistością;
Przyczyna: błąd oprogramowania tablicy przyrządów.
c) niepowodzenie przeprowadzenia kalibracji czujnika kąta skrętu kierownicy przy użyciu komputera diagnostycznego zapisany kod usterki: C1008, lampka ostrzegawcza układu wspomagania kierownicy; dotyczy wszystkich pojazdów wyposażonych w elektryczny układ wspomagania kierowania.
Przyczyna: Niewłaściwe ustawiony czujnik skrętu kierownicy po wykonaniu naprawy.
d) czujnik temperatury zewnętrznej wskazuje niewłaściwe wartości lub nie są wyświetlane żadne wartości, w pamięci zapisany kod usterki: B1027; dotyczy wszystkich modeli.
Przyczyna: uszkodzenie wiązki elektrycznej czujnika temperatury zewnętrznej.
e) podświetlenie tablicy rejestracyjnej nie działa pomimo stwierdzeniu braku uszkodzenia żarówek odpowiedzialnych za podświetlenie; dotyczy wszystkich pojazdów w wersji nadwozia Cabrio
Przyczyna: uszkodzona wiązka przewodów znajdująca się w okolicy zawiasu pokrywy bagażnika.
f) brak reakcji elementów elektrycznych na klapie tylnej lub ich sporadyczna niesprawność; dotyczy wszystkich modeli z wyjątkiem wersji nadwozia Cabrio.
Przyczyna: uszkodzona wiązka przewodów znajdująca się w okolicy zawiasu pokrywy bagażnika
g) nieprawidłowe działanie układu START/STOP, zaświecenie się lampki ostrzegawczej CHECK ENGINE, w pamięci sterownika zapisane zostały kody usterek: P0135 oraz P0325; dotyczy wszystkich pojazdów wyposażonych w silnik 1.2 8v z manualną oraz sekwencyjną skrzynią biegów.
Przyczyna: Błąd oprogramowania jednostki sterującej silnika
h) Przeciekanie wody do bagażnika; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w spryskiwacze wycieraczek szyby tylnej.
Przyczyna: Uszkodzony przewód spryskiwacza szyby tylnej.
i) Przemakanie przestrzeni na nogi z przodu, pod wycieraczkami; dotyczy wszystkich modeli.
Przyczyna: brak środka uszczelniającego przy tylnym mocowaniu zderzaka, a w konsekwencji przedostawanie się wody podłużnicami w przestrzeń pod nogami kierowcy i pasażera.
j) hałas dochodzący z okolic paska napędu alternatora; dotyczy wszystkich modeli nie wyposażonych w układ klimatyzacji.
Przyczyna: wada konstrukcyjna paska napędu alternatora lub niewłaściwe napięcie paska napędu alternatora.
k) niepokojące dźwięki dochodzące z okolic sprężarki klimatyzacji w zakresie prędkości obrotowej 700 – 2400 obr/min; dotyczy wszystkich pojazdów z kierownicą umieszczoną po lewej stronie wyposażonych w silnik benzynowy z numerem VIN >81056
Przyczyna: rezonans przewodu płynu chłodzącego znajdującego się pomiędzy skraplaczem, a sprężarką.
l) intensywny zapach oleju wewnątrz pojazdu; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w silnik benzynowy 1.2 8v oraz 1.4 8v
Przyczyna: uszkodzenie przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Większość z wyżej wymienionych usterek nie
jest poważna, co nie dyskwalifikuje tego samochodu przy kupnie egzemplarza
używanego.
Dzięki zebraniu w jedną całość najczęstszych usterek Fiata 500 oraz zestawieniu
ich w jednym miejscu znalezienie przyczyny każdej z nich przez przyszłych
użytkowników będzie znacznie łatwiejsze.