REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.ETEILE.PL
„Bezpieczny
Sklep”
Certyfikat wydany przez serwis legalniewsieci.pl
§
1
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
Sklep
www.eteile.pl działa na zasadach określonych w niniejszym
Regulaminie.
Regulamin
określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży
Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i
zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep
www.eteile.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i
rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Każdy
Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do
korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.eteile.pl
zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego
Regulaminu.
W
sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy:
Ustawy
o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
(Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
Ustawy
o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
Ustawy
o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.
(Dz. U. 2016 poz. 1823),
Ustawy
Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze
zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§
2
DEFINICJE
ZAWARTE W REGULAMINIE
FORMULARZREJESTRACJI
– formularz dostępny na stronie internetowej www.eteile.pl
umożliwiający utworzenie Konta.
FORMULARZZAMÓWIENIA
– formularz dostępny na stronie internetowej www.eteile.pl
umożliwiający złożenie Zamówienia.
KLIENT
– Usługobiorca będący Konsumentem, który zamierza zawrzeć lub
zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
KONSUMENT
– osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
KONTO
– oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór
zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym
gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych
Zamówieniach.
PRODUKT
– dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo usługa, będąca
przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
REGULAMIN
- niniejszy regulamin Sklepu.
SKLEP
- Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem
www.eteile.pl.
SPRZEDAWCA,
USŁUGODAWCA
– Patryk Franek
wykonujący działalność gospodarczą pod firmą WLMCustoms Patryk
Franek wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności
oraz adres do doręczeń: ul. Odsole 50, 43-330 Hecznarowice, NIP:
9372700508, REGON: 368544568, adres poczty elektronicznej (e-mail):
kontakt@eteile.pl,
numer telefonu: +48 690
666 477.
UMOWASPRZEDAŻY
– Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą
za pośrednictwem Sklepu.
USŁUGAELEKTRONICZNA
– usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na
rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
USŁUGOBIORCA
– osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
ZAMÓWIENIE
- oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy
Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
§
3
INFORMACJE
DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
Sklep
www.eteile.pl prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów za
pośrednictwem sieci Internet na terenie Polski, wyłącznie na
rzecz Konsumentów.
Produkty
oferowane w Sklepie są nowe albo używane, wolne od wad
fizycznych i prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek
polski.
Informacje
znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią
oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając
Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na
warunkach podanych w jego opisie.
Cena
Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w
złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym
podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
Cena
Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili
złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie
niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w
odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez
Klienta Zamówienia.
Zamówienia
można składać:
poprzez
witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep
www.eteile.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,
za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@eteile.pl,
telefonicznie
pod numerem telefonu: 690 666 477.
W
celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji
Konta w Sklepie.
Warunkiem
złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się
z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania
Zamówienia.
Sklep
realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w
godzinach pracy Sklepu tj. od 7.00
do 16.00
w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 13.00,
w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane
następnego dnia roboczego.
Produkty
w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i
Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich
wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.
§
4
ZAWARCIE
UMOWY SPRZEDAŻY
Do
zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie
przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę
sposobami, zgodnie z § 3 pkt 6 oraz 8.
Po
złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego
otrzymanie.
Potwierdzenie
przyjęcia Zamówienia do realizacji powoduje związanie Klienta
jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania oraz przyjęcie
Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości
e-mail.
Potwierdzenie
przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera:
potwierdzenie
wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
formularz
odstąpienia od umowy,
niniejszy
Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
Z
chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa
w pkt 4 zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a
Sprzedawcą.
Każda
Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (paragon
fiskalny), który będzie dołączany do przesyłki.
§
5
SPOSOBY
PŁATNOŚCI
Sprzedawca
udostępnia następujące sposoby płatności:
płatność
przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
płatność
przy odbiorze za tzw. pobraniem,
płatność
za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności (PayU.pl).
W
przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać
na rachunek bankowy numer: 85 1050 1113 1000 0092 4792 4021 (BANK
ING .S.A.) WLMCustoms Patryk Franek, ul. Odsole 50, 43-330
Hecznarowice, NIP: 9372700508. W tytule przelewu należy wpisać
"Zamówienie nr........".
W
przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po
weryfikacji poprawności danych adresowych.
W
przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów
płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji
Zamówienia. Elektroniczne serwisy płatności umożliwiają
dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego
przelewu z wybranych polskich banków.
Klient
zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy
Sprzedaży w terminie 7 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że
Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
W
przypadku wyboru płatności opisanych w pkt 1.1 oraz 1.3 Produkt
zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§
6
KOSZT,
TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
Koszty
dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania
Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz
sposobu dostawy zakupionego Produktu.
Na
termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu
oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
Czas
kompletowania Produktu wynosi 1 dzień roboczy.
Dostawa
Produktu przez przewoźnika następuje w terminie przez niego
deklarowanym tj. od 1 do 2 dni roboczych (dostawa następuje
wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i
świąt).
Zakupione
w Sklepie Produkty są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej
(DHL, DPD).
Klient
może odebrać Produkt osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu
telefonicznym lub mailowym.
§
7
REKLAMACJA
PRODUKTU
Reklamacja
z tytułu gwarancji.
Wszystkie
Produkty oferowane w Sklepie posiadają gwarancję sprzedawcy
obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Okres
gwarancji dla Produktów wynosi 14 dni i jest liczony od dnia
dostarczenia Produktu do Klienta.
Dokumentem
uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest dowód zakupu: paragon.
Gwarancja
nie wyłącza uprawnień Konsumenta wynikających z rękojmi za
wady fizyczne i prawne Produktu, określone w Kodeksie cywilnym.
Reklamacja
z tytułu rękojmi.
Podstawa
i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego
Konsumentem, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i
prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
Zawiadomienia
o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego
żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej
na adres: kontakt@eteile.pl
lub pisemnie na adres: ul. Odsole 50,
43-330 Hecznarowice.
W
powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy
podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie
ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
Dla
oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres: ul.
Odsole 50, 43-330 Hecznarowice.
Sprzedawca
ustosunkuje się
do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od momentu zgłoszenia.
W
przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem –
nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia
jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem. W związku z uzasadnioną
reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca pokrywa
koszty odbioru, dostawy i wymiany Produktu na wolny od wad.
Odpowiedź
na reklamację jest przekazywana Konsumentowi na papierze lub innym
trwałym nośniku.
§
8
PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Z
zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący
jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość,
może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne
oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o
odstąpieniu od umowy.Wygenerowanie oświadczenia
jest możliwe za pośrednictwem generatora dokumentów
dostępnego TUTAJ.
W
razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za
niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy
lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru
niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym
odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam
odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
Produktu przed jego upływem.
W
przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu
Produktu na adres: ul. Odsole 50,
43-330 Hecznarowice.
Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Z
zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu Sprzedawca dokona
zwrotu wszystkich dokonanych przez Konsumenta płatności związanych
z Umową Sprzedaży, od której Konsument odstępuje,niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o
odstąpieniu od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Konsument chyba że Konsument wyraźnie zgodził się
na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami.
Jeżeli
Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie
jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.
Jeżeli
Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od
Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych
od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub
dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument
odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego
paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
Termin
czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy,
liczy się od dnia w którym Konsument objął Produkt w posiadanie,
a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.
Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży:
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
w
której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie
połączone z innymi rzeczami,
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz
ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia,
w
której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli Sprzedawca
wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta,
który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo
odstąpienia od umowy.
Prawo
odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy,
jak i Klientowi (Konsumentowi), w przypadku niewykonania przez drugą
stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
§
9
RODZAJ
I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Usługodawca
umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług
Elektronicznych takich jak:
zawieranie
Umów Sprzedaży Produktu,
prowadzenie
Konta w Sklepie.
Świadczenie
Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się
na warunkach określonych w Regulaminie.
Usługodawca
ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści
reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i
prezentowanych w nim materiałów.
§
10
WARUNKI
ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Świadczenie
Usług Elektronicznych określonych w § 9 pkt 1 Regulaminu przez
Usługodawcę jest nieodpłatne.
Okres
na jaki umowa zostaje zawarta:
umowa
o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu
Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony.
umowa
o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu
złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i
ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo
zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
Wymagania
techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym,
którym posługuje się Usługodawca:
komputer
lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
dostęp
do poczty elektronicznej,
przeglądarka
internetowa,
włączenie
w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
Usługobiorca
zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem
i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych
i praw własności intelektualnej osób trzecich.
Usługobiorca
zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem
faktycznym.
Usługobiorcę
obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§
11
REKLAMACJE
ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Reklamacje
związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem
Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: kontakt@eteile.pl.
W
powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w
szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz
dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą
rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
Rozpatrzenie
reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni.
Odpowiedź
Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail
Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany
przez Usługobiorcę sposób.
§
12
WARUNKI
ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Wypowiedzenie
umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
Wypowiedzeniu
może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o
charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta).
Usługobiorca
może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez
wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
kontakt@eteile.pl.
Usługodawca
może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o
charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca
narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o
charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do
zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa
w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia
oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
Wypowiedzenie
prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
Usługodawca
i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§
13
WŁASNOŚĆ
INTELEKTUALNA
Wszystkie
treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem
www.eteile.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z
zastrzeżeniem § 13 pkt 3
oraz elementów zamieszczanych przez Użytkowników,
wykorzystywanych na zasadzie licencji lub dozwolonego użytku)
są własnością Patryka Franek
wykonującego działalność gospodarczą pod firmą WLMCustoms
Patryk Franek, adres miejsca wykonywania działalności oraz adres
do doręczeń: ul. Odsole 50, 43-330 Hecznarowice, NIP: 9372700508,
REGON: 368544568. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za
szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia
jakiejkolwiek zawartości strony www.eteile.pl, bez zgody
Usługodawcy.
Jakiekolwiek
wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody
Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na
treść oraz zawartość strony www.eteile.pl stanowi naruszenie
prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje
odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
Wszystkie
nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na
stronie internetowej Sklepu pod adresem www.eteile.pl należą do
ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach
identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi.
Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie
internetowej Sklepu pod adresem www.eteile.pl użyte są w celach
informacyjnych.
§
14
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
Umowy
zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
W
przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z
obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu
Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
Wszelkie
spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami
będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z
intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o
pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby
niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą
rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4
niniejszego paragrafu.
Sądowe
rozstrzyganie sporów:
Ewentualne
spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą
(Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane
sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania
cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze
zm.).
Ewentualne
spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą
niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
Klient
będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z
pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności
poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego
wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy
przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej
http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych
Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie
internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do
której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe
dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego
jest bezpłatne.
Konsument
w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć
skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute
Resolution), dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.